Dreptul de retur al produsului este reglementat de urmatoarele legi:
ORDONANTA nr. 130 din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 2 septembrie 2000
LEGEA nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 31 ianuarie 2003
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 11 iunie 2014
Definitii:
- consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- profesionist – orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale în legătură cu contractele care intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență, precum și orice persoană care acționează în același scop, în numele sau pe seama acesteia;
Dreptul de retur al produsului sau, așa cum menționează ordonanța de urgență nr. 34/2014, dreptul de retragere, este de 14 zile calendaristice, fără să fii nevoit să justifici în vreun fel decizia luată. Dacă ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, acesta se prelungește până la prima zi lucrătoare
Poti returna produsele de care nu esti multumit la fel de usor precum le-ai achizitionat.
Costul returului?
Este suportat de consumator pentru produsele din toate categoriile, iar consumatorul are dreptul de a alege orice companie de curierat.
Cum returnezi produsele?
Adresa pentru retururi este:
Strada: Calea Rahovei 266-268, Electromagnetica Business Park, corp 104, sector 5, Bucuresti, cod postal: 050912
Persoana de contact: RITC – Departamentul de comenzi si retururi, nr. de telefon: 0729.037.831
Pasul 1: Trimite-ne un email la adresa retur@ritc.ro cu numarul comenzii tale si produsele pe care vrei sa le returnezi. Specifica in email pentru ce optezi: schimbarea produsului cu un alt produs sau rambursarea sumei platite pe produs. In cazul in care doresti rambursare atunci este necesar sa ne transmiti un cont bancar (cont IBAN), numele bancii, precum si numele titularului de cont.
Pasul 2: In cel mai scurt timp posibil, vei fi contactat de unul dintre colegii nostri, care va prelua cererea ta si iti va oferi ajutorul necesar.
Pasul 3: Ambaleaza produsele pe care le-ai desigilat, in ambalajul original cu care acestea au venit. Te asiguri ca ai pus si toate accesoriile produsului, precum si orice cadou cu care a venit acesta (daca e cazul).
Pasul 4: Cheama curierul sa preia coletul/coletele. Poti folosi orice firma de curierat, insa este important sa te asiguri ca produsele returnate vor fi livrate direct in locatia furnizata de noi mai sus, fara a fi nevoie sa le ridicam noi dintr-o alta locatie. Toate costurile de transport prin curier vor trebui sa fie suportate de tine. Coletele transmise cu plata la destinatie nu vor fi acceptate.
Pasul 5: Nu mai trebuie decat sa predai produsele curierului si sa astepti ca returul tau sa ajunga la noi. Noi va vom confirma pe adresa de email receptionarea acestora.
Contravaloarea produselor returnate?
In schimbul produselor returnate, poti alege sa primesti alte produse sau sa iti transferam contravaloarea acestora.
Iti vom returna banii in termen de 14 zile din momentul in care produsele ajung la noi, in contul tau bancar, astfel:
• Daca ai platit online, cu cardul sau prin transfer bancar cu Ordin de Plata, returnarea banilor se va face in contul din care a fost efectuata plata.
• Daca ai platit ramburs atunci va fi necesar sa ne trimiti pe email la retur@ritc.ro un cont bancar precum si numele bancii si titularul de cont, unde doresti sa-ti livram banii.
In ce conditii poti returna produsele achizitionate?
Produsele pe care le returnezi trebuie sa fie intr-o stare perfecta, asa cum le-ai primit, fara urme de uzura sau purtare, cu ambalajele, toate accesoriile, etichetele intacte si documentatia originala, primite la achizitie
Clientul are obligatia de a verifica produsele livrate, de fata cu reprezentatul companiei de curierat, iar daca se constata nereguli, precum ambalaj deteriorat, lovituri sau sigiliul deteriorat, atunci clientul va cere curierului incheierea unui proces verbal/constatare si va face poze la produsul livrat. Acestea se vor trimite pe adresa de email retur@ritc.ro impreuna cu o copie/scanare a procesului verbal.
Orice reclamatie ulterioara , fara incheierea unui proces verbal/constatare, nu va fi luata in considerare de RITC si nu vor fi despagubite produsele.
Nu se vor accepta pentru retur, iar compania RITC va fi exonerata de la plata oricaror despagubuiri in urmatoarele cazuri:
- Produsele deteriorate de catre consumator.
- Produsele care prezinta, dupa livrare, lovituri sau zgarierturi in urma transportului sau manipularii defectuoase a acestora, daca nu s-a incheiat cu compania de curierat un proces verbal in care sa se mentioneze acest aspect.
- Produsele confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar, in baza art. 16 din OUG 34/2014, punctul c).
- Produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid, in baza art. 16 din OUG 34/2014, punctul d).
- Produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si pe care le-ai desigilat, in baza art. 16 din OUG 34/2014, punctul e). Exemplu de categorii de produse care nu pot fi returnate: termometre, aparate aerosoli, aspiratoare nazale, pompe de san, scutece si servetele, cadite, olite, lenjerie intima etc.
- Produsele sigilate din categoria Software, licente, Jocuri, Filme, audio sau programe informatice si care au fost desigilate după livrare sau s-a primit certificatul electronic, respectiv cheia de activare a produslui, in baza art. 16 din OUG 34/2014, punctul i).
- Produsele care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
Ce trebuie sa mai stiu?
In cazul in care comanda ta a fost insotita de produse cadou sau carduri cadou, este necesara si returnarea acestora.
In cazul in care comanda a fost platita cu voucher cadou, oferit de companie in diferite promotii, campanii de fidelizare, etc., consumatorul intelege ca va pierde valoarea voucher-ului si acestuia i se va restitui doar suma platita pentru produsul returnat.
Pot returna produsul daca sunt persoana juridica sau persoana fizica autorizata (PFA) ?
In mod normal legea nu prevede acest drept pentru persoanele juridice sau PFA, insa RITC.RO vine in ajutorul acestora acceptand retururile si restituirea contravaloarii integrale a produselor returnate, DOAR daca sunt respectate toate conditiile de mai sus plus produsul trebuie sa fie sigilat de producator (sigiliul producatorului sa fie intact).
In cazul in care clientul ( persoana juridica sau PFA) trimite produsul la RITC.RO, iar noi constatam ca nu au fost indeplinite conditiile de mai sus, atunci RITC.RO isi rezerva dreptul de a refuza returul sau de-al accepta cu perceperea unei taxe cuprinsa intre 25% si 50% din valoarea produsului, pentru a putea fi revandut in regim de produs resigilat.
Taxa va fi comunicata clientului in prealabil si, daca este agreata de catre acesta, taxa va fi oprita din valoarea platita initial de catre client, ramanand a se rambursa doar diferenta acestuia, in contul din care s-a platit.
In cazul in care taxa de desigilare nu este agreata de catre client, atunci RITC.RO va trimite produsul inapoi la client, iar clientul va suporta costurile de transport.