Politica de Garanție

Condiții generale de garanție

Condițiile de garanție sunt in conformitate cu O.G. 21, Legea 449/2003 si O.G. 174/2008.

LEGEA poate fi consultata aici : https://anpc.ro/galerie/file/alege/lege_449_2003_garantii_2016.pdf

Consolidarea din data de 10 februarie 2016 are la bază republicarea din Monitorul Oficial, Partea I nr. 347 din 06 mai
2008 şi include modificările aduse prin următoarele acte: OUG 174/2008; OUG 34/2014;

La solicitarea garanției este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (număr serial), împreuna cu accesoriile aferente și copiile de pe factura fiscală și certificatul de garanție.

Termenul de garantie:

Pentru persoane fizice sau asociatii / grupuri de persoane fizice, termenul de garantie al produsului este cel inscris pe site in dreptul acestuia.

Pentru persoane Juridice sau PFA, termenul de garantie maxim acordat pentru un produs este de 1 an de la data achizitionarii/facturarii, indiferent de perioada inscrisa pe certificatul de garantie dat de producator.

Pentru cazuri exceptionale, magazinul poate oferi unei persoane juridice sau PFA, garantie extinsa (mai mare de 1 an de la achizitia produsului), in urmatoarele cazuri:

  • Atunci cand s-a achizitionat de catre persoana juridica sau PFA pachetul de extindere de garantie , valabil la anumite produse.
  • Atunci cand produsul inca se mai afla in perioada de garantie oferita de producator /importator/distribuitor, magazinului RITC.RO. Aceasta verificare se face printr-un email trimis de client la garantii@ritc.ro in care se va trece numarul comenzii sau factura de achizitie, precum si seriile produselor pentru care se face solicitarea.
  • Atunci cand exista un contract de achizitie personalizat si clar definit intre magazinul RITC.RO si persoana juridica sau PFA, prin care se specifica termenul de garantie al produsului/produselor.

Pentru a beneficia de garantie, cumparatorul are urmatoarele obligatii:

  • produsul sa fi fost cumparat de la societatea noastra si folosit numai in scopul pentru care a fost conceput;
  • sa respecte instructiunile de folosire si sa utilizeze produsul conform instructiunilor impuse de producator;
  • sa pastreze certificatul de garantie si documentul fiscal cu care a cumparat produsul
  • sa pastreze ambalajul original si toate accesoriile care au venit in acesta, si sa le livreze impreuna cu produsul in garantie.Locul prezentarii pentru a putea beneficia de garantie este cel specificat pe certificatul de garantie. In afara cazului in care este specificat altfel, costul transportului este suportat de client.

SC RITC SRL nu ofera garantii clientilor in urmatoarele cazuri/situatii:

  • avarii sau deteriorari mecanice: lovituri, crapaturi, ciobiri, etc
  • echipamente pe care s-a instalat software , au setari incorecte
  • produse in care se observa pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe in interiorul lor,
  • produse in care s-a realizat intervenția mecanica sau plastica asupra lor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul funcționarii.
  • produse care au fost expuse virusării, rescrierii greșite de BIOS /Firmware sau BIOS parolat etc.
  • produse la a căror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decât cele originale. Reinstalarea produselor de către persoane neautorizate duce la pierderea garanției.
  • distrugerea circuitelor interne din cauza socurilor.
  • deterioarea marcajului cu modelul si seria aparatului sau a eventualelor sigilii de garantie;
  • defectarea produsa ca urmare a nerespectarii instructiunilor de utilizare, transport, manipulare si instalare prevazute in manualul de utilizare;
  • inundarea, incendierea, expunerea la soare, descarcari electrice, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, tensiuni de alimentare necorespunzatoare, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, modificari sau instalari necorespunzatoare, interventii neautorizate;
  • iesirea din garantie a produsului (sau in cazul unor produse/componente care nu se mai fabrica, etc) dupa iesirea din garantie a produsului.

Garanția pentru produsele însoțite de un certificat de garanție emis de producător/furnizor se soluționează doar in centrele menționate si in condițiile specificate in respectivul document. Pentru acordarea garanției este necesar sa păstrați factura si certificatul de garanție in original.

Toate produsele vândute beneficiază de garanție, mai puțin cele care intră în categoria consumabilelor (ex: cartușe de imprimantă). Produsele sau accesoriile produselor care prin natura lor își pierd din calitățile originale în timp, în urma folosirii (ex: acumulatori, baterii, lămpi de videoproiector etc.) beneficiază de o perioada de garanție ce poate fi mai mica de sau cel mult egala cu un an. Durata medie de utilizare a produselor, daca nu este altfel menționata este identica cu perioada de garanție.

Operațiunile de service efectuate in perioada de garanție vor fi menționate pe documente separate. Aceste documente devin partea integranta din Certificatul de Garanție. Perioada de garanție nu se prelungește cu intervalul in care produsele s-au aflat in service. Produsele oferite ca înlocuire pentru unele defecte beneficiază de un nou termen de garanție. Daca durata cumulată de nefuncționare a produselor aflate in perioada de garanție depășește 30% din termenul de garanție, produsele vor fi înlocuite dupa cum urmeaza:

  • cu unul identic daca produsul se afla inca in ciclul lui de viata si nu a fost declarat de producator End of Life, End of Sale, etc..
  • cu unul similar, agreat de comun acord cu clientul
  • cu unul superior daca acesta se afla in marja de pret platita de catre client pentru produsul defect.
  • daca niciunul din cazurile de mai sus nu se poate indeplini , atunci suma platita de client se va returna.

        În cazul în care solicitarea de acordare a garantiei este nejustificată (produs functional sau cu defecte rezultate din utilizare improprie ce duc la anularea certificatului de garanție), solicitantul va achita taxa de transport pentru retur. Compania RITC își rezervă dreptul de a percepe o taxa de diagnosticare în astfel de situații si/sau plata transportului de retur în avans.

Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 60 de zile de la finalizarea operațiunilor vor fi declarate abandonate și predate centrelor de colectare.

Produsele software nu fac obiectul garanției.

Cu privire la deșeurile de echipamente electrice si electronice (DEEE), consumatorii au obligația sa nu elimine DEEE ca deșeuri municipale nesortate si sa colecteze selectiv aceste DEEE. Simbolul care indica faptul ca echipamentele electrice si electronice fac obiectul unei colectări separate reprezintă o pubela cu roti barata cu doua linii in forma de X

Nu se acordă garanție monitoarelor sau televizoarelor de orice fel (ex: LCD/TFT/LED/QLED, etc.) decât in cazul în care ecranul manifestă un număr de pixeli sau sub pixeli defecți după cum urmează: 3 pixeli pentru ecranele mai mici de 16”, 7 pixeli în cazul celor cu diagonala de cel mult 24″,  respectiv 10 pixeli in cazul celor cu diagonala mai mare de 24″.